Procedura smeštaja
Da bi pokrenuli postupak smeštaja korisnika u Ustanovu potrebno je obratiti se Centru za socijalni rad opštine u kojoj je kandidat za smeštaj prijavljen kao stanovnik, gde je potrebno predati zdravstvenu i socijalnu dokumentaciju.
USLOVI SMEŠTAJA
- Prilikom pripreme za smeštaj korisnika dostavlja se zakonompredviđena socijalna dokumentacija : obrazac S1- zahtev za smeštaj, izveštaj voditelja slučaja , ček od penzije ukoliko je potencijalni korisnik penzioner i dr. Uz dokumentaciju za potrebe matične službe – ukoliko je potencijalni korisnik u braku, dostavlja se i izvod iz matične knjige venčanih, zatim izvod iz matične knjige rođenih sa unetim konstatacijama sklapanja braka,razvoda ili smrti i uverenje o državljanstvu .
- Ukoliko se zbog hitnosti smeštaja dostavi nepotpuna socijalnadokumentacija, nedostajuću dokumenaciju treba dostaviti najkasnije u roku od 5 dana od dana smeštaja.
- Rešenjeo smeštaju dostaviti u roku od 7 dana od dana smeštaja.
- Ukoliko se radi o licu lišenom poslovne sposobnosti obavezno dostaviti kopijurešenja o lišavanju poslovne sposobnosti kao i rešenje o postavljenom staratelju.
- Od medicinske dokumentacije obavezni su:
– izveštaj neuropsihijatra sa predlogom terapije,
– očitan snimak pluća od strane pneumoftiziologa
– nalaz na HBsAg (virus hepatita B), HCV (virus hepatita C),
– nalaz na Wasserman,
– otpusna lista ukoliko je potencijalni korisnik bolnički lečen,
– prepis dijagnoza i aktuelne terapije iz kartona Doma zdravlja gde se leči
– ukoliko se lice leči od hroničnih bolesti dostaviti aktuelne specijalističke izveštaje s predlogom terapije.
Ukoliko se potencijalni korisnik ranije lečio, neophodno je da prilikom prijema ponese raspoloživu medicinsku dokumentaciju o lečenju kao i lekove koje trenutno koristi.
- Potrebnoje obezbediti sredstva za lične potrebe korisnika do početka prijema džeparca.
- Potrebno je da prilikom prijema sa korisnikom dođe srodnik (ugovaračsmeštaja) ili zakonski zastupnik i voditelj slučaja iz uputnog CSR.
- Voditelj slučaja, srodnik i sam korisnik, ukoliko je u mogućnosti, učestvuju upravljenju plana usluga.
- Korisnik se prima na adaptacioni period od1 meseca, posle čega se na osnovu procene adaptacije korisnika na Stručnom timu donosi odluka o produženju smeštaja ili obaveštava uputni CSR radi pronalaženja adekvatnije ustanove za smeštaj.
- Prijem u ustanovu se vrši od ponedeljka do četvrtka u vremenu od 11 do 13h. Na prijem poneti važeću ličnu kartu i overenu zdravstvenu knjižicu. Na prijem korisnika dovesti u pristojnom higijenskom stanju.
- Uputni centar, srodnik koji učestvuje u troškovima smeštaja i sam korisnik dužni su da prilikom smeštaja korisnika u ustanovu obezbede odeću i obuću i to :
– za pokretne korisnike : sezonska odeća (najpraktičnije trenerke – 3 kompleta ili 3 donja dela trenerki ) i obuća, majice, 2 kućne haljine ili bade mantila, donji veš, čarape, pižame (3 komada), 3-4 peškira, kućne papuče i pribor za ličnu higijenu.
– za nepokretne i teško pokretne: 4 majice kratki rukav,pižame 3 komada, 3-4 peškira, 1 bade mantil, 2 kompleta trenerki ili donji deo trenerke, kućne papuče, pulover ili džemper. Naknadno doneta odeća obavezno treba da se prijavi osoblju radi evidentiranja i obeležavanja. Ovo je obaveza za sve korisnike koji se primaju na smeštaj. Posebno odvojiti i doneti komplet odeću i obuću za slučaj smrti samo za korisnike koji nemaju srodnike tj.čija se sahrana vrši preko uputnog CSR .
Preminuli korisnici preuzimaju se iz bolničke kapele JKP Šabac, telefon 015/363-347 i 343-318.
Nakon obrade predmeta CSR dostavlja Ustanovi uput sa potrebnom dokumentacijom. Stručni tim Ustanove razmatra pristigle zahteve. U zavisnosti od potreba budućeg korisnika, njegovog zdravstvenog stanja i slobodnih kapaciteta u Ustanovi, stručni tim predlaže prijem korisnika kao i odgovarajuću organizacionu jedinicu za smeštaj.
Prijem u Ustanovu se vrši od ponedeljka do četvrtka od 11.00 – 13.00 časova.
Trenutno, kapaciteti Ustanove nisu popunjeni, na smeštaju nalazi se 224 korisnika.
Vreme posete svakim danom u peridu od 11:00 do 14:00 h.
Од 15.01.2025.године због неповољне епидемиолошке ситуације посете су ограничене на 15 минута, у посети максимално два лица уз непрекидно ношење маски.
- LISTA ČEKANJA
Trenutno je ustanovi upućeno 22 zahteva, od toga 6 zahteva na listi čekanja a za 16 zahteva čeka se dopuna dokumentacije.
( podatak o listi čekanja ažurira se na nedeljnom nivou )
- CENOVNIK
Cene usluga smeštaja utvrđuju se i menjaju rešenjem Ministarstva rada, zapošljavanja i socijalne politike, tako da pojedinačno iznose:
- OJ LAMELA I (23110) mesečna cena
IV stepen podrške 31.282,00 dinara
III stepen podrške 33.514,00 dinara
II stepen podrške 36.965,00 dinara
I stepen podrške 45.037,00 dinara
- OJ LAMELA II (23120)
IV stepen podrške 28.447,00 dinara
III stepen podrške 33.550,00 dinara
II stepen podrške 37.006,00 dinara
I stepen podrške 40.889,00 dinara
- OJ STACIONAR (23130)
I stepen podrške 39.404,00 dinara
Sredstva za lične potrebe korisnika (džeparac) koji su smešteni u ustanovu socijalne zaštite, mesečno se menjaju, u skladu sa prosečno ostvarenom zaradom u Republici Srbiji u prethodnom mesecu.
a) 5,5 % za penzionere i
b) 3,5 % za lica bez prihoda
Obveznici plaćanja smeštaja su dužni da pored cene smeštaja mesečno uplaćuju i utvrđeni džeparac.
Cenovnik se primenjuje od 01.02.2024. godine, do izmene rešenja nadležnog Ministarstva o cenama usluga.
OJ STACIONAR